sessió 1-lecto, 3,4,5 anys


 

Estimades famílies:
És ben sabut que l’adquisició del llenguatge oral, així com la resta d’aprenentatges, requereix un temps, un espai i un ambient enriquidor i afavoridor. Per això, el primer que cal tenir clar és que la comunicació ha de ser sempre un plaer, i no una obligació. És important trobar una estona cada dia per comunicar-nos tranquil·lament amb els nostres infants i aprofitar aquells moments de tasques quotidianes per afavorir la comunicació. És habitual deixar el llenguatge oral en un segon pla i centrar-nos més en si els xiquets/etes aprenen els números, fan bona lletra, llegeixen amb fluïdesa… però fixar-nos en el llenguatge oral és de vital importància, perquè aquest és un instrument per a la cognició i l’aprenentatge.

la nostra societat, l’entorn immediat de l’infant està ple de lletra impresa. L’infant té curiositat i interès per descobrir per a què serveix i com funciona. Es tracta d’encaminar aquest interès perquè s’iniciï i s’impliqui en el procés de descoberta i comprensió del funcionament del codi escrit. Les situacions de comunicació real en què intervenen la lectura i l’escriptura són les més idònies per a aquest aprenentatge. L’ús funcional i significatiu de la lectura i de l’escriptura ha de portar, doncs, a l’inici del coneixement i característiques del text escrit, adquisició a què s’arribarà en el cicle inicial de l’educació primària. ...
Al llarg de l’etapa de l’educació infantil els infants hauran d’anar desenvolupant les capacitats a l’entorn dels eixos següents: ... Aprendre a pensar i a comunicar. Organitzar i exposar les pròpies vivències; cercar i gestionar informació provinent de diferents fonts i suports; emprar diferents tipus de llenguatges (verbal, escrit, visual, corporal, matemàtic, digital), En el segon cicle de l’educació infantil, l’infant s’inicia en el coneixement del codi escrit, adquisició a què s’arribarà en el cicle inicial de l’educació primària.
El segon cicle de l'educació infantil contribueix a iniciar el procés d'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura, descoberta i coneixement progressiu de les relacions entre el text oral i l’escrit. Ús d’estratègies per aproximar-se a la lectura, com són ara identificació de paraules significatives i usuals, ús del context i de la forma de l’escrit, reconeixement de lletres, ús de les il·lustracions, gràfics i altres imatges que acompanyen els textos. Iniciativa i interès per produir textos escrits en contextos significatius amb diferents funcions i amb aproximació progressiva a l’escriptura convencional.... Ús de llibres, també en format multimèdia, per imaginar, informar-se, divertir-se, estar bé. ..
Iniciació en les habilitats per a l’anàlisi de la llengua, correspondència so-grafia, segmentació sil·làbica, amb ús de vocabulari específic per referir-se a alguns dels seus elements bàsics: paraula, lletra, so, títol. Gust per provar, reformular i reflexionar sobre la llengua.
És per això que en l’escola utilitzem els noms dels companys/es i el de persones significatives per als/les alumnes per que és el més significatiu per a ells i elles i fem moltes activitats al voltant dels noms.
Tractarem de fer sessions que puguen ser adaptades en dificultat a 3, 4 i 5 anys, es pot intentar fer el nivell de dificultat que el xiquet/eta vullga o estiga preparat.
Salutacions!




LECTOESCRIPTURA 1ª SESSIÓ
3, 4 i 5 ANYS
TREBALLEM AMB EL NOM

OBJECTIUS: RECONEIXEMENT DEL NOSTRE NOM I DE ALGUNS COMPANYS. ASSOCIACIÓ SÓ A GRAFIA .
TASQUES:

1. ESCRIVIM O REPASSEM EL NOSTRE NOM, ELS DE 5 ANYS PODEN FER TAMBÉ EL COGNOM

2. PENSEM NOMS DE LA CLASSE QUE COMENCEN COM EL NOSTRE. ALS DE 3 ANYS HAUREM D’ESCRIURE-HO I QUE ELLS ELS REPASSEN, ALS DE 4 ANYS PODRÍEM ESCRIURE NOSALTRES ELS NOMS A UN ALTRE PAPER I QUE ELLS ELS COPIEN. ELS DE 5 ANYS L'ESCRIURIEN DIRECTAMENT ENCARA QUE SI ELS FA FALTA PODEM AJUDAR-LOS,

3. PENSEM 3 COSES QUE COMENCEN COM EL NOSTRE NOM .
LES DIBUIXEM. DESPRÉS COM ABANS EN EL EXERCICI 2. ELS DE 3 ANYS REPASSEN ELS NOMS DELS DIBUIXOS, ELS DE 4 ELS COPIEN, I ELS DE 5 INTENTEN ESCRIURE A SOLES , SI NO PODEN DEMANEN AJUDA. PERÒ SEMPRE HAN D’INTENTAR PRIMER FER-LO A SOLES PER A PERDRE LA POR DE FER-HO MALAMENT.
ÀNIM I UNA FORTA ABRAÇADA.
US DEIXE UNA CANÇÓ.

No hay comentarios:

Publicar un comentario